Vakcursus Bijeenkomst & Vergaderingen organiseren 

leer effectief vergaderingen en andere bijeenkomsten organiseren

Aanmelden


campaign creators

Wat komt er allemaal bij kijken?

Bijeenkomsten en vergaderingen organiseren is, zeker voor de office assistent/management assistent, een taak die regelmatig voorkomt. In deze training leer je hoe je effectief en zorgvuldig vergaderingen, presentaties, overleggen, congressen, etc. kunt organiseren en inplannen. Je krijgt inzicht in wat er allemaal bij komt kijken om bijeenkomsten in te plannen en goed te laten verlopen, daarnaast leer je checklists en draaiboeken opstellen voor een goede organisatie van een bijeenkomst.

Eigenschappen

Niveau-indicatie
De vakcursus Bijeenkomsten en vergaderingen organiseren behandeld vakgerichte onderdelen uit de mbo-niveau 3 opleiding Office Assistent of Allround Assistant Business Services.
Doelgroep

Iedereen die professioneel verantwoordelijk is voor het organiseren van bijeenkomsten en vergaderingen.

Tijdsduur

Deze training bestaat uit 6 lessen van 2 uur, inclusief toetsing.

Locatie

Deze training wordt op de locatie van CTC Talent in Veenendaal gegeven.

Persoonlijke training

Bij een persoonlijke training ga je zelf het programma door, onder begeleiding van een docent.

Training voor groepen
Vanaf 4 deelnemers

Groepen krijgen een klassikaal lesprogramma, met veel afwisseling tussen uitleg en praktische oefeningen.

Data
Aan deze training is geen vaste startdatum verbonden.

Prijs

Op aanvraag.

chuttersnap

Inhoud

Programma

  • Bijeenkomsten organiseren
  • Binnen budget blijven
  • Catering
  • Checklist en draaiboek
  • Datum en tijdstip
  • De bijeenkomst
  • De bijeenkomst promoten
  • De uitnodiging
  • Drukwerk
  • Gastenlijst
  • Relatiegeschenken
  • Reserveren van locaties en faciliteiten
  • Soorten bijeenkomsten
  • Vergadervormen en vergaderruimten
  • Hulpmiddelen bij vergaderen
  • Besluitvorming
  • Voorbereiden van een vergadering
  • Toetsing


Resultaat

  • Je leert bijeenkomsten en vergaderingen effectief en zorgvuldig te organiseren.
  • Je leert rekening te houden met het budget en kosten te bewaken.
  • Je krijgt inzicht in waar je op moet letten bij het regelen van de catering.
  • Je leert werken met checklists en draaiboeken.
  • Je leert waar je op moet letten tijdens en na de bijeenkomst of vergadering.
  • Je krijgt inzicht in soorten vergaderingen en bijeenkomsten.
  • Je leert hoe je een vergaderagenda op kunt stellen en deelnemers kunt uitnodigen.


Heb je de hele training gevolgd, dan ontvang je het certificaat.

Wil jij je verder ontwikkelen?

mbo gesprek

Aanmelden

Je schrijft je in door invulling van het inschrijfformulier. Nadat het formulier is ontvangen, wordt er contact opgenomen om een intake-/adviesgesprek in te plannen.